deniseguelli

Kategori: EF Miami 2013

Q/A - USA SHOPPING

Q - Hej! Ska till USA i sommar och jag undrar vad levi's jeansen kostade? Vill så gärna ha sådana byxor kan du inte göra en lista på vad ungefär saker kostade? Så man vet själv
Din blogg är väldigt fräsch och fin! Den känns lyxig haha! Nej men tack för fin blogg
A - Hejsan! Först och främst tack så jättemycket hihi! Yes visst kan jag göra det, måste även tillägga att där vi shoppade var det extra billigt eftersom att det var på outlets! De outletsen vi var på i Miami hette Dolphin Mall & Sawgrass Mills. Köpte mycket mer än det jag nämnt, men det är en hel del iaf!

1. Ralph Lauren skjorta & kabelstickad tröja - ca 700:- för båda
11. Steve Madden klackar - 130:-
12. Marc Jacobs T-shirt - 300:-

MIAMI SHOPPING.. IGEN

Har precis kik:at en massa med en jättegullig tjej (hennes blogg) som hade massa frågor om min språkresa till Miami osv, skulle skicka några bilder till henne så slutade med att jag kollade igenom alla bilder från Miami.. Det skulle jag inte ha gjort asså haha! Saknar det sååå mycket varje gång! Så jäkla härligt det var.. åker tillbaka snart igen kan jag ju säga!

MIAMI 2013

Bläddrade igenom mitt arkiv och läste alla inlägg från Miami, åhh vad jag saknar det! Är såå glad att jag bloggade under tiden jag var där, hade inte kommit ihåg lika mycket annars! Saknar verkligen allt, värmen, havet, shoppingen, läraren/klassen.. men har som tur är lite kontakt med några tjejer & killar från min klass så det är kul faktiskt! Alla inlägg finns under kategorin EF MIAMI 2013 i min blogg. Kopierade två inlägg från arkivet, började le när jag läste dom för jag saknar det så mycket haha!

"Idag har jag och Molly varit på South Beach! Gillade verkligen stället, massa folk överallt, hög musik, sjukt snygga bilar, palmer, värme.. Underbart! Först åt vi lunch, blev en god sallad! Tror vår servitör flörtade med oss lite haha, han sa "do you ladies want any drinks? Tequila, mojito? Everybody is 21 today!" haha skön! Vi blev utbjudna på klubbar av olika killar också, men tyvärr så får vi ju inteeee.. Vår servitör sa också "you have to come back to Miami when you're 21!", det ska LÄTT!"

"När vi kom fram vid EF huset vid 01 AM så gick vi direkt till stranden (i våra 15 cm klackar haha), där träffade vi på tre killar från Venezuela som var jättesköna! Dom bjöd in oss till deras gäng på stranden så självklart träffade vi dom, härliga människor! Sen nattbadade vi och hade en jättebra kväll, kom hem vid 04 AM! Sen ringde klockan bara någon timme senare för att åka till flygplatsen haha! Var inte riktigt pigg kan jag säga.. Men hade en bra sista kväll! Åh vad jag kommer sakna denna resa... Har längtat i ett halvår nästan och nu är den över på bara ett ögonblick, det är helt sjukt! Men vi har bilder och minnen att se tillbaka på iaf. Miami - I'll be back!!"

MARC JACOBS T-SHIRT

Köptes i Miamiii, den är mys!

VICTORIA'S SECRET BRAS

Har glömt att lägga in bilden på mina nya bh:ar från VS! Man ser inte så mycket men det är två enkla helfärgade! Ångrar att jag inte köpte ett till, sånt man kommer på i efterhand haha..

MISS THIS

Det är sjukt hur mycket man saknar det här nu i efterhand..

JUICY COUTURE TRACKSUIT

Det här var ett av de bästa köpen faktiskt, min mysiga Juicy dress hihi! Den kostade 400:- (för hela, sjukt billigt), den är från barnavdelningen därav storleken haha!

VS

MIAMI BEACH PART 3

EF huset at niiight!

Det sista jag såg innan jag somnade hihi, att ligga i sängen och lyssna på musik samtidigt som man tittar ut på den här utsikten var bäst!

Collins Avenue, our street!

Ocean Drive, love the cars!

Mango & strawberry daiquiris!

Lobster pasta!

"AMERICAN PANCAKES WITH WHIPPED CREAM AND FRESH BERRIES"

En goood frukost jag åt på South Beach precis vid stranden, det var såå gott!

MIAMI BEACH PART 2

South Beachhh, bästa!

Här var vi många gånger, haha!

Ocean Drive älskade jag verkligen, både på dagen och kvällen!

South Beach, så fint!

Pinkberry så himlans gott, borde komma till Sverige!

VICTORIA'S SECRET

Helt underbara med citrus dotft!

Köpte ett till VS skal eftersom det förra gick sönder!

Var ett jättebra erbjudande när vi var där så man fick köpa 5 st skönhetsprodukter för endast 200:-! Och skalet kostade 200:- hihi!

LUXURY HOUSE

Någonting jag älskade i Miami var lyxvillorna! Och oftast hade dom en egen yacht som låg till vid egen brygga bakom huset haha, och sportbilar på uppfarten! Vi såg mycket sånna hus när vi åkte på Miami City Tour! Bilderna är tagna av mamma/pappa och genom en körande bil haha.

BAL HARBOUR SHOPS

Ett ställe som vi åkte till en dag var Bal Harbour! Det var hur fint som helst, palmer och små vattenfall i hela utecentrumet! Och när vi kom fram till centrumet så kom det killar i uniform och öppnade taxidörrarna åt oss, lyx! Här åt vi lunch och shoppade lite, men det fanns endast dyra märkesaffärer så som Louis Vuitton, Chanel, Gucci osv! Men det var kul att titta på iaf haha, här köpte jag endast en T-shirt från Marc Jacobs!

NEW NIKE'S

SHOPPINGEN

Tyvärr ligger en hel del i tvätten just nu, men här är det mesta iaf! Sjuuukt nöjd, dels för att det var så fruktansvärt billigt! Kommer bättre bilder sen på allt för sig, men detta får räcka för tillfälligt!

MIAMI BEACH PART 1

Utsikten från vårt rum! (Denna bild är alltså tagen genom fönstret). Min säng låg precis bredvid det stora fönstret så detta var det första jag såg när jag vaknade varje dag!

Collins Avenue, vår gata! Det här stället var nästan bredvid EF-huset, och även nära Walgreens haha vår favvoaffär! (Vi gick dit flera gånger om dagen - varenda dag - för att köpa godis, chips osv haha. Och det var även här vi köpte alla nödvändigheter som schampo, handdukar och sånt man behövde).

EF huset bakifrån! Havet är precis bakom mig nu eller vad man ska säga haha. Så alla klassrum hade havsutsikt!

The boardwalk, här har vi gått många gånger!

Vägen ner till stranden, det tog ju bara fem minuter att gå dit! Om ens det?

04:45

Idag vid 14 tiden blev vi mötta av våra föräldrar på Arlanda! Sen skilldes jag och Molly åt, kommer vara tomt att sova själv inatt haha! Fick även en iPad idag när jag kom hem så det var kul, ska leka med den lite nu hehe! Jag är inte jetlaggad alls faktiskt! Nu är klockan snart 05:00 på natten och jag är jättepigg.. "Ska" egentligen vara tvärtom. Har ju sovit typ tre timmar på tre dygn så förstår inte varför..

Imorgon kommer alla kamerabilder upp och även shoppingen! Men snart måste jag verkligen försöka sova.. Godnatt!

THE LAST NIGHT IN MIAMI

Dagen igår började med att jag åkte till Ocean Drive med min klass, där åt vi god frukost tillsammans och sen tog vi en gruppbild! Sen åkte jag, Gizem, Lennart & Patrick hem därifrån.

Vid 10 PM fixade jag och Molly oss, och sen åkte vi till Ocean Drive och åt middag, mango & coconut drink och crabcakes med mangosalsa, bästa middagen här! Sen kom det två killar och satte sig med oss en stund, men de gick direkt när de fick reda på hur gamla vi var, haha herregud.. Det var inte första gången det hände heller.

Juste! Helt plötsligt hörde vi massa tjejskrik, och strax efter kommer det massa tonårstjejer springandes på andra sidan gatan, så jag ställde mig upp för att kolla vem det var men allt jag såg vad en kille med huva och två livvakter! Sen kom det papparazzis också, haha fattade ingenting vill veta vem det var ju!!

BYE MIAMI..

Sitter just nu på Frankfurt flygplats och väntar på att nästa flyg ska ta oss till Stockholm. Hade verkligen bästa kvällen/natten igår, träffade jättehärligt folk osv men jag berättar mer om kvällen när jag kommer hem imorgon!
Nu har vi precis ätit lite lunch på Starbucks och sitter och läser tidningar..

SOUTH BEACH

Som jag skrev förut så blev det South Beach idag! Såå fint och härligt ställe, vi åt först brunch där och sen gick vi ner till stranden! Det var så fint, solsängar och vita parasoll överallt, och så gick det runt servitörer med silverbrickor och serverade folk!
Efter det blev det frozen yoghurt på Pinkberry, åh så gott det var!

THURSDAY PLANS

Imorgon är det torsdag, vilket innebär att det endast är två dagar kvar tills vi åker hem.. Det är verkligen helt sjukt hur snabbt tiden har gått, känns som att man knappt har hunnit blinka så var resan över..
Men som sagt, imorgon är det näst sista dagen här, så det ska vi spendera genom att ta taxi till Ocean Drive/South Beach där vi kommer att äta lunch på något mysigt ställe vid havet, sen gå upp bland affärerna och shoppa det sista på Victoria's Secret! Sen ska vi gå längst hela stranden och sola och bada tills vi kommer fram hit, och sen på kvällen blir det Lincoln Road för att gå in i den stora godisaffären och köpa med oss lite amerikansk godis hem haha! Så ser våran torsdag ut! Tänkte börja packa imorgon också...

MICHAEL KORS SKÄRP

Hur fint som helst, köptes när vi var på Sawgrass Mills (skitstort köpcentrum med över 350 affärer)! Kostade 280:- från Michael Kors!

NICE CAR

Hii! Igår efter skolan drog vi till stranden och badade, sen på kvällen gick vi till Lincoln där det blev lite shopping på Victoria's Secret (det var även en VS modell där, vet dock inte vem för har ingen koll på dom, hon var lång smal och blond iaf haha). Sen efter det satte vi oss på en uteservering och drack drinkar, en Miami Vice för mig! Vi kom hem vid 1:00 AM och sov direkt eftersom vi har skola!

THE BEACH

Igår var vi på stranden hela dagen, så nu är jag helt knallröd på baksidan och kan knapp röra mig för det gör så ont haha, men men! Det är verkligen såå fin strand här, len vit sand och klarblått vatten och långgrunt! Man ser alltid fiskar när man ska bada haha, igår såg vi en rocka! Sen på kvällen gick vi ut och åt på en italiensk restaurang!

Idag efter skolan gick vi till stranden igen fast badade bara, sen gick vi och åt lunch på en restaurang! Nu har vi varit och köpt amerikansk godis och tar det lugnt med musik och så innan det är dags för middag!